kaffe och gudstjänst

2011-04-14//14:45:13 Personligt
Sitter och fikar och försöker svara på frågor om tyska litteraturen efter murens fall. Det går inte bra. Som vanligt sitter vi på woyton, fantasin flödar inte direkt här bland oss. vi har ungefär lika stort behov av att hitta nya ställen som mamma hagström. men det är trevligt med ett stammisställe i guess.
Såhär glada är dom på Woyton:
ni kan nog förstå att det är svårt att hålla sig därifrån.

igår var jag på en katolsk gudstjänst. jag har inte varit på gudstjänst på fem år och tror att jag aldrig i mitt liv gått på en gudstjänst frivilligt. men den här gången utlovades gratis mat efter så då hade vi svårt att låta bli. i alla fall pallrade vi oss iväg till denna vackra kyrka:
Det var den fulaste kyrkan jag sett i hela mitt liv. Ett skämt mot gud.
I alla fall så fick vi sjunga psalmer på tyska, det var kul, och sen så serverades det gratis mat, dricka och efterrätt. Vi fick paprikor fyllda med rattatouille och gratis öl, kunde liksom inte låta bli för det är inte varje dag man får dricka alkohol i en kyrka. Doch har det nu hänt mig två gånger här i köln, förra gången var under karnevalen, och jag rekomenderar det starkt. Känns lite lagom syndigt sådär.

Nej men nu ska jag återgå till något slags plugg.


Postat av: Clara

Den var verkligen svinful. Brutalism? 60tal? Det är lite Alvar Aaltos Vdala över dom där utstickande klossarna. Grundtvig kirke i Köpenhamn är också väldigt ful.

(förlåt att jag är världens tråkigaste kompis)

2011-04-15 @ 08:15:41
Postat av: Emma / theopposites.blogg.se

är du inte! du har alltid så fina tankar o reflektioner om allt, det är det denna blogg är till för, för att utveckla oss som individer.

2011-04-15 @ 19:56:34 URL: http://theopposites.blogg.se/
Postat av: Ma Hagström

Nä nu vill jag ha en förklaring! Vad då har jag inget behov av omväxling? Egentligen - varför frångå ett vinnande koncept? Nu längtar jag allt efter min Lill-emma! puss

2011-04-15 @ 22:01:25

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej o välkommen till denna blogg. Jag heter Emma. Bloggen heter the Opposites men det kan valet kan jag icke motivera tyvärr.
Min blogg handlar om det jag har lust med. Jag står hellre bakom kameran än framför.