uppdatering

2011-02-24//18:46:43 Personligt
läget här är så att:
- Det droppar sjukt mycket i vårt element så jag kan inte sova.
- Inatt snöade det. Det var lite av en chock, men sen på morgonen övergick det till regn så nu är det bara grått här.
- Vi är inne på vår fjärde vecka och har insett att när fyra veckor gått har vi varit här en fjärdedel av tiden. Det har gett oss lite panik, för dessa veckor har gått sjukt snabbt.
- Nästa vecka är våra första två tentor, delar av min klass har redan brytit ihop, vi övriga kommer troligtvis göra det i helgen.
- Igår var jag och fikade för omväxlings skull inte i pluggsyfte eller med svenskar, utan med en livs levande tyska som studerar svenska.
- Jag och Emilia har bestämt oss för att bli vegitarianer. Stort av Emilia då hon delar den vanligen manliga åsikten att mat inte är mat såvida det inte ingår en stor köttbit.
- Imorgon får man lön och studiebidrag. Det ska eventuellt firas med en genomgång av Schildersgasse imorgon och eventuellt en utgång på indieklubben Rose Club ikväll (fast det kanske var elektro denna gång, sak samma. Eller så var det svenskt? får fråga.)
- Igår var det ju Lill-lördag eller Bergfest som det tydligen kallas på Tyska. Dock blev det ingen utgång för oss men iallafall enchiladas, lite vin och Anders & Måns.
- Jag har på mindre än en vecka kikat igenom hela första och halva säsongen av Solsidan som Martina fixade åt mig. Det är kul och jag behöver inte känna mig så efter längre.

Das war alles. Tchüss!


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej o välkommen till denna blogg. Jag heter Emma. Bloggen heter the Opposites men det kan valet kan jag icke motivera tyvärr.
Min blogg handlar om det jag har lust med. Jag står hellre bakom kameran än framför.