Det var en gång...

2011-10-18//11:17:00 Personligt
Det var en gång två flickor som kände att hösten i Sverige inte är så mycket att hänga i julgranen, och flydde därför till Berlin några dagar.
Fast Louise är lite flygrädd så landade vi tryggt i ett höstigt men varmt Tyskland. Det första vi gjorde var att gå på loppmarknad! (Eller okej, det andra vi gjorde var att gå på loppmarknad. Det första var att ta helt fel S-bahn, men det är en annan historia).
Fast trots att det fanns väldigt mycket fina saker där, till exempel denna grisängel, så blev det inget köp.
sen strosade vi runt lite. Fin och pimpad "här går man"-skylt.Don't eat this cow!!!! O så himla snygga Louise.
Fina butiker längst med Kastanienallee. Dessa surikater är dock rätt läskiga.
Sen tog vi oss till Brandenburger Tor. Där var det nämligen Coke Sound Up-festival, så man fick gratis coca cola. Och så spelade Mando Diao!
Det var dock ett par hundra tusen personer mellan oss och scenen, så det var väl kanske inte den bästa konserten vi varit på. Vi åkte Pariserhjul istället!
Sen blev det nästa dag!
Frukost på uteservering. Valnötsmacka med päron och så milchkaffee såklart, inte helt fel.
Besök på East Side Gallery.
Roligt tyckte jag, riktigt bra målningar blandat med starka budskap. Denna under betyder "Den som vill att världen ska förbli som den är, vill inte att den ska förbli alls."
Sen kekade vi glass och hälsade på min favoritbro all time också! Oberbaumbrücke!<3hehe...
Judemonumentet.
Kände oss lite respektlösa som började flamsa runt där. Men det är hemskt svårt att låta bli.
Mer Berlin...
ordboken dök även upp ibland:)Sista dagen åt vi världens godaste frukost. Massa ostar, sjukt gott bröd, marmelad, kaffe... jag dör.
Mer kaffe!/Den röda pälsen räcker inte själv, man måste också vara lite räv!
Och så var det med den resan! Hejdå Berlin, vi kommer komma tillbaka!

Postat av: Louise

Åh vilka underbara bilder, och vilka underbara tjejer. Vi är bäst Scooby.

2011-10-18 @ 12:04:50 URL: http://louisekarin.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej o välkommen till denna blogg. Jag heter Emma. Bloggen heter the Opposites men det kan valet kan jag icke motivera tyvärr.
Min blogg handlar om det jag har lust med. Jag står hellre bakom kameran än framför.