Mer idioter denna vecka

2012-08-02//01:28:01 Personligt
Läser Lady Dahmers blogg ibland. Jag blir alltid så upprörd när jag är inne på hennes blogg eftersom att hon är väldigt bra på att belysa jämställdhetsproblem i vårt samhälle och när jag sitter här i soffan och är upprörd så rullar den där urdumma reklamen för Hotels.com på TVn. Ni vet den där när de cyklar genom olika städer och man får en extranatt. I det sinnestillstånd jag var i var såklart det enda jag såg av reklamen hur otroligt smala de två tjejerna var om man jämförde med alla män som dök upp i reklamen. Detta gjorde mig såklart otroligt irriterad.
 
Så då anmälde jag reklamen till Reklamombudsmannen! Moahhahahaaha.
(Bild från en liknande korkad reklam från Hotels.com.)
Nu kommer det visserligen säkert ta flera månader innan något händer, om något händer. Men i alla fall.
(Rekomenderar också starkt bloggen genusfotografen.se för er som är på det humöret.)
 
Nu ska jag gå och sova och drömma okönsstereotypiska drömmar. Borde gått och lagt mig för länge sen.


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej o välkommen till denna blogg. Jag heter Emma. Bloggen heter the Opposites men det kan valet kan jag icke motivera tyvärr.
Min blogg handlar om det jag har lust med. Jag står hellre bakom kameran än framför.