Romantik

2012-12-15//11:46:00 Personligt
När man läser bloggar såhär mot jul så blir allt så himla romantiserat. Folks vardag verkar inte längre bestå av stress och förfrusna händer utan allt blir helt plötsligt så himla fint och mysigt och levande ljus och knäck och glögg och ååh vad fin familj jag har och ååh vilken mysig kväll med mina vänner. Om inte Disney får för sig att klippa bort två scener från Kalle Ankas jul förstås, för då jävlar blir folk upprörda.
Möjligtvis är jag cynisk men jag blir så trött på allt just nu, har ingen lust. Vill bara åka hem till Uppsala, umgås med mina systrar och klappa våra katter. Kanske på grund av att livet för tillfället består av diagonalisering och vridningsmatriser, skulle vilja se vem som kan klara av att romantisera det. Kanske på grund av något annat.

Postat av: Julia

So true!

2012-12-17 @ 14:43:38

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej o välkommen till denna blogg. Jag heter Emma. Bloggen heter the Opposites men det kan valet kan jag icke motivera tyvärr.
Min blogg handlar om det jag har lust med. Jag står hellre bakom kameran än framför.