två blå

2011-08-07//23:20:00 Personligt
Idag har jag varit på tävling med Iza ute mot Öregrund. Det har ju varit fint väder hela veckan, men bara för det så regnade det när jag vaknade imorse. Som den sanna optimist jag är (ja jag vet att ni är skeptiska nu men ni har bara missförstått mig) tänker jag att "äsch, det ser ju inte ut som något sånt där som bara vräker ner en hel dag utan uppehåll", och klär mig kort och gott helt enkelt inte efter väder. Men nu vet alla som i alla fall bor i min del av Sverige att där, där hade jag rejält fel. Summa sumarium: Det vräkte ner hela dagen utan uppehåll. Värt att nämna är också att på tävlingsplatsen finns det inte ens en tillstymmelse till tak att rida under.
Ni kanske förstår vart jag vill komma.
När jag kände hur vattnet sipprade in i ridstövlarna och när jag kunde krama ur en liter vatten från min arma kavaj, så tänkte jag lite, att fy fan man måste vara lite dum i huvudet alltså.
MEN (stor men!)
Bästa Issepissepi skötte sig (nästan) exemplariskt, och hem fick jag två blåa rosetter.
Och jag skulle lätt göra om samma sak nästa helg om jag kunde. Åh vad mysigt det var att få koppla bort allt annat i hela världen och riktigt nörda ner sig i häst en hel dag, trots regnet. Jag behövde det väldigt mycket idag, resten av helgen har varit... konstig.

För er som inte kan något om hästar: Blå rosett får man när man kommer 2a.
För er som kan något om hästar: 65% i LB:1 samt 68% i LA:1.
För någon som förväntar sig att få se en annan bild än min fina webbcambild från tävlingen: Kommer inte komma,  min systemkamera kan icke simma!


Postat av: Martina

Grattis! Synd att det inte blir några bilder från tävlingen bara. Vill se mer bilder på hesten!

2011-08-08 @ 00:10:56 URL: http://gatomalo.blogg.se/
Postat av: Louise

Grattis!

2011-08-08 @ 11:47:44 URL: http://louisekarin.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej o välkommen till denna blogg. Jag heter Emma. Bloggen heter the Opposites men det kan valet kan jag icke motivera tyvärr.
Min blogg handlar om det jag har lust med. Jag står hellre bakom kameran än framför.