Snooze

2011-02-03//13:00:18 Personligt
trots att klockan är 12.40 har jag inte lyckats ta mig ur sängen, lektionen börjar 1500 så det är dock ingen panik än. Igår hade vi en trevlig kväll, började med middag på en vietnamesisk restaurang o drog senare kosan mot en liten bargata vi hittat. Där beställde vi in den obligatoriska ölen Kölsch, en "krans" (dvs. 11 stycken) för 7,70 Euro! Eftersom vi var sju pers fick vi alltså en och en halv öl för 7 svenska kronor. Värt.

(bild av louise.)
Måste dock säga att min personliga åsikt om Kölsch är att den är lite larvig. Det vågar man dock inte säga här, då blir man nerslagen. Men seriöst, ölen serveras i 0,2l-glas. Väldigt stor skillnad från München till exempel där det inte går att beställa en mindre öl än 0,5. Menmen.
När Kölschen var nedsänkta så gick vi till en annan bar o drack billiga drinkar, tog en Apfelmojito, nomnom. På baren fick Louise helt plötsligt en bild skickad till sig via bluetooth, då var det några tyska killar vid bordet bredvid som skickade en vacker bild på sig själva, haha. Vi följde iaf med dem till en klubb där vi dansade lite och fick vår första chans att prata tyska med infödingar. Det var dock inte så kul när dom inte förstod vad man försökte säga.
Aja, nu är det dags för frukost. Måste knata iväg till supermarket först.

Postat av: Julia

fina bilder du hade på bloggen!

2011-02-11 @ 22:20:16 URL: http://freezeamoment.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh tack så mycket :)

2011-02-12 @ 01:55:57 URL: http://theopposites.blogg.se/
Postat av: Clark

Först tänkte jag; 7 kronor fan vad billigt

Sen tänkte jag: Jaha bara 0,2 liter, fan vad dyrt

Sen tänkte jag: Vad snackar jag om, 14 kronor för 0,4 liter är ju fan inte dyrt.

Sen tänkte jag: När i hela fridens namn ska Emma komma hem?

2011-02-15 @ 18:15:26

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej o välkommen till denna blogg. Jag heter Emma. Bloggen heter the Opposites men det kan valet kan jag icke motivera tyvärr.
Min blogg handlar om det jag har lust med. Jag står hellre bakom kameran än framför.