Bonn

2011-04-07//17:53:38 Personligt
I fredags var vi i Bonn. Bonn var huvudstad i Västtyskland efter andra världskriget, och även ett par år efter återföreningen. Fortfarande sitter några departement där och dit åkte vi på besök.


På samma område som departementshusen ligger det vita huset, som är Palais Schaumburg. Där satt Konrad Adenauer som var förbundskansler i Västyskland efter andra världskriget. Fick en guidad tur i huset och den fina trädgården av en kostymnisse och blev förföljda av en vakt som såg till att vi skötte oss.

Innan vi besökte Palais Schaumburg var vi på Haus der Geschichte för att lära oss ännu lite mer om andra världskriget, jag tror vi kan mer nu om Tysklands historia än en vanlig tysk. Efter våra besök fick vi kika runt lite själva i staden. Sista bilden är Bonns universitet, som är "lite" finare än Kölns.

Imorgon åker jag till amsterdam :D

Postat av: ma

Ja jag vet att jag sagt det tidigare - men rök (fast jag vet att du inte röker men ändå), drick eller lukta inte på något som du inte vet vad det är..............

Ja jag vet att du är en klok o förståndig dotter ....men ändå...

Pussar o ha så jättekul!!!

2011-04-07 @ 21:08:08

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej o välkommen till denna blogg. Jag heter Emma. Bloggen heter the Opposites men det kan valet kan jag icke motivera tyvärr.
Min blogg handlar om det jag har lust med. Jag står hellre bakom kameran än framför.