Shopping

2011-02-06//12:47:58 Personligt
Gårdagen blev en lugn dag, inledde (med att vakna alldeles för sent) med att ta lite ensamtid och kolla in stora shoppinggatan här i Köln, Schildersgasse. Den är stor! Finns minst fem H&M och till och med Gina Tricot. På den mindre gågatan hittar man Weekday, lite stolt som svensk blir man. Saknar dock River Island o New Look, trodde de skulle finnas här men icke :(
Med mig hem fick jag dock bara grejer från H&M, tre assnygga halsband samt ett blåskimrande transparant linne som var på rea. Halsbanden är såna som säkerligen tog slut första veckan i Sverige, men dessvärre (fast tur för mig) så har majoriteten av tyskarna ingen stil. Blåjeans är nyckelplagget och bäst blir det med en slapp rak modell som inte visar några former what so ever.
Idag är allt här i Köln stängt, tror att det är för att de är katoliker här? Så det blir pluggdag och kanske en tur ner till kyrkan, vi är lite sugna på att åka upp i ett av tornen, tror det ska gå att göra.
Förresten, solen kikar fram lite nu. Glad blir man då.

Postat av: sara

affärer är alltid stängda på söndagar, det är bara sverige som är lite cp. fast bra. iaf så är det så i typ övriga europa:)

2011-02-06 @ 13:20:02
Postat av: emma

näe tror inte att det är så överallt, på tågluffen märkte vi det bara ibland. :)

2011-02-06 @ 15:50:57
Postat av: Anonym

alla i frankrike tyckte typ att jag va dum i huvudet när jag blev förvånade över att allt va stängt. inte ens lunchrestauranger va öppna! asknäppt. men jag vill se bild på shopping:) puuuusss

2011-02-06 @ 18:55:59

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej o välkommen till denna blogg. Jag heter Emma. Bloggen heter the Opposites men det kan valet kan jag icke motivera tyvärr.
Min blogg handlar om det jag har lust med. Jag står hellre bakom kameran än framför.