Livet leker

2011-10-08//13:07:05 Personligt
Den senaste tiden har varit himla fin alltså. Först vill jag påstå att Saras och min födelsedagsmiddag var himla lyckad, jag är verkligen så glad över hur fina och roliga vänner jag har, och speciellt glad över ni som fick resa lite för att komma hit men inte bangade ändå. Och Mikaela, Alva, Clara och Julia som höll sjukt roliga och gulliga tal. Alltså ni är bäst allihopa.

Efter blev det som sagt Berlin. Jag och Louise strosade runt i fina butiker, var kulturella och kollade på sevärdheter, hann med en gratisfestival där Mando spelade och vi fick gratis Coca Cola! Och sen fått sjukt ont i fötterna, fantiserat och planerat om en flytt dit, druckit sekt, kaffe, ätit goda ostar och skrattat väldigt väldigt mycket.

Själva födelsedags-dagen var kanske inte jättespeciell, men åt en god middag, tårta och fick presenter, det blev en MacBook (eller ja, ett löfte om en MacBook), en vegetarisk kokbok (av pappa! något otippat haha), ett par jättesnygga skor av Sara o Erika och så ett snyggt datorfodral.

Igår åt vi (dvs. familjen och mormor) middag på Il Forno och då fick jag lite pengar också, vilket jag inte alls tyckte jag behövde få så nu måste jag uttrycka lite kärlek mot min gulliga familj också, ni är bäst. Sen toppades det med en utgång med Mikaela, Alva, Louise, Freja och Kicki på ÖG där vi dansade och sjöng väldigt fult och jag fick grattiskramar av folk jag inte alls har någon aning om vilka det är. Fram emot stängningen blev vi dock lite väl känslosamma och kärleksfulla... Men så kan det vara ibland. Och för första gången känns det jobbigt att jag lämnar Uppsala om mindre än fyra veckor. Men jag antar att det är ett bra tecken egentligen. Och så hjälper det väl lite att jag lyssnar på Glasvegas och Jonathan Johansson, kommer liksom in i rätt deppstämning.


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej o välkommen till denna blogg. Jag heter Emma. Bloggen heter the Opposites men det kan valet kan jag icke motivera tyvärr.
Min blogg handlar om det jag har lust med. Jag står hellre bakom kameran än framför.